Profil


Név: Umi
Valódi név: Alexa
Szülinap: április 19
Csillagjegy: Kos 
about:
全部私の夢のかけら~!♥ たった一つ変わらないもの、ずっと描いてた夢。♪
私は青空を見れのが好きだ。☆

TAGS

álom (24) anglia (5) arashi (3) bakaságok (10) bambuszliget (1) bnf (1) boa (8) christmas (3) cirkusz (1) con (3) dalszöveg (16) dorama (15) eladó (1) emi (4) fanfic (17) horoszkóp (3) hullócsillag (2) idézetek (2) inu (4) jin (1) kattun (7) kirándulás (1) koki (1) kumi (3) leila (13) miura (1) mozi (4) német (6) news (5) nyár (1) ősz (1) párizs (1) sellő (1) sennyo (12) sho (2) szülinap (11) tanabata (1) tánc (1) tél (1) toma (5) tüzijáték (2) umi (10) utazás (4) videók (11) yamapi (27) yukata (2) Összes

お客さんたち

free counters

Bécs, Sissi és egy kis történelem :)

2010.12.21. 21:21 - Umi

Címkék: utazás

Na végre rászánom már magam az írásra! x'D Most sincs sok kedvem, de ha most nem írom le, utána már a héten biztos nem lenne rá időm, szóval elfelejteném a felét. Így elkezdem írni >.< Tehát~
December 18-án, hajnali 0:45-kor ébredtem fel a 1:00 helyett. Egészen simán ment minden, apu vitt ki minket a buszhoz, ahonnan indult Bécsbe. A busz 2:30-kor indul meg hosszú útjára velünk együtt. Igazából itt még nem voltam fáradt, élevztem, hogy megyünk. Szeretek csavarogni : ) Ahogya anyu is, ezért mentünk ketten :D (a másik kettő meg lusta disznó xD) De utazás után olyan 1 órával? Pfff, úgy megfájdult a hasam. Később rájöttem miért x'D Szép kis hasmars... Gondolhatjátok, milyen kellemes lehetett vele kínlódni a wc-tlen buszon, míg megálltunk :S Szerencse, hogy az egyik idegenvezetőnek is nagyon sürgős dolga volt, így a tervezettnél hamarabb álltunk meg. Ez az idegenvezető amúgy kiköpött Szilvi volt xD De nagyon rendes volt. Tehát elvégezhettem végre a nem éppen kellemes dolgom, ami valószínűleg a csípős savanyúság okozta mellékhatás volt :S Kár volt előző este azt enni. Ráadásul magában ^^; Amikor már a határhoz közelítettünk, iszonyatosan elkezdett szakadni a hó. Amikor meg már átléptük az osztrák határat, olyan havas volt az autópálya, hogy elég lassan tudtunk csak menni. Emiatt aztán, csúsztunk is az időnkkel, így a várva várt csokigyáram felé nem is ejtettünk utat T.T Ugyanis majdhogynem úgy értünk Bécsbe, amikor már a kastélybe kellett volna menni, ami a csokigyár után lett volna. De így az kimaradt :S Egy öregasszony szépen kiverte a hisztit, gondolom ő is szeretett volna oda menni, de az, hogy minket hibáztatott a csúszásért, felbasszantott nagyon. Mert elvileg mindenki sokáig volt a mosdóban amikor megálltunk. Hát bassza meg, amikor akkora sorokat kellett állni. Úgyhogy amikor beértünk Bécsbe, irány volt a Schönbrunni Kastély.
Ebben a kastélyban lakott valaha Sissi, azaz a magyarok királynője Erzsébet. Rengetegen éltek itt, mind királyok, királynék, főhercegnők, bárók. A Schönnbrunni kastélyban fellelhető még Mária Terézia és Marie Antoinette festménye is :) De az én személyes kedvencem Sissi, mely biztos anya miatt van. Ahoz képest, hogy régen szerintem kevés szép nő volt, ő kicsit mégis kitűnt közülük. Szóval én Sissi fan vagyok :) Az idegenvezető útközben sokat mesélt róla. Például, hogy 120 centiméteres volt a haja. És hogy egész életében mindössze 3x ért hozzá olló. Nem semmi :D Van egy kedvenc festményem róla, amikor a gyémántokkal díszített ruhában áll, és hajában is gyémántok vannak *-*
Ez az. Gyönyörű ez a ruha. Erről a képről vettem is utána képeslapot. Meg erről is. Itt lehet látni hosszú haját, amit 2 órán át fésültek, és 1 órán át tűzték kontyba, ahogy az első képen. Na de elég ennyi már Sissiről gondolom. Nem akarok untatni senkit :)
Szóval a kastély gyönyörű volt, csöpp 13 euróért bárki bemehet. Itt már audio guides megoldással oldták meg a kastély bemutatását, de aznap annyi embert engedtek be, hogy a mi csoportunknak már nem jutott ^^; Bécsbe egyébként egész évben a turisták 1/3-da ilyenkor decemberben jön el turistáskodni. Egy közvéleménykutatásból kiderült, hogy a legszebb Adventi vásár Bécsben található, Európa többi fővárosával szemben. Egy másikból pedig az derült ki, hogy Európa második legkedveltebb fővárosa Bécs. Az első a felülmúlhatatlan, a szerelmesek városa Párizs. De térjünk vissza Schönbrunnba. Szóval hatalmas volt a kastély, mi csupán 44 szobályát, termét nézhettük meg most. Ám összesen 1200 szobája van, amihez 200 titkos folyosó, valamint titkos szoba is található. A maradékot is meg lehet tekinteni, de ahhoz egy másik programra kell jönni, és 1 teljes napot rászánni. Majd talán egyszer. Ja igen, míg nem mentünk be a kastélyba, addig mi anyuval a kastély udvarában található mini vásárt róttuk. Az udvart körbevették a bódésok. Egyik bódéban forralt puncsot vettünk : D Forralt bort szerettünk volna, de a kastély udvarában nem volt, így gondoltuk majd akkor az adventibe, de ott meg elmaradt... De nagyon finom volt ez a puncs, Schönbrunni bögrébe kaptuk, amit el is hoztunk 2 euróért : D Vettünk egy pici mézeskalácsot "Wien" felirattal, (Bécs németül) és egy nagyon szép üveg angyalkát strasszokkal *-* Fenyőfadísz elvileg, de szerintem nem tesszük fel, félek, hogy leesik és darabokra törik. Ilyen 10-15 cm-s. 8 euro volt x'D Szerintem mást itt nem is vettünk. Nagyon nagy volt a hó a kertben egyébként. És iszonyat hideg volt, még hidegebb mint itthon. A betonon meg annyi latyak és saras hópocsolya volt, hogy valami szörnyű... Több mint 100 ezer ember járkált rajta, és takarítani sem tudták a tömeg miatt. Iszonyat volt az a tömeg. A csizmám nem egyszer beázott a latyak miatt. >< A kastélyban tilos volt fényképezni, de kivülről lehetett, így beteszek egy képet. 
























Ez a Shönbrunni kastély udvara. Ez a szép fenyő állt középen~ Ott fehérlenek a bódék teteje. Nagyon jó volt, csak kibaszott hideg, hátmég az én fagyosságommal xD Komolya mondom csoda, hogy másnap amikor hazaértünk nem lettem csupa takony.

Szóval, a kastély után, a változatosság kedvéért a Sissi múzeumba vettük az irányt : D Irány volt Bécs belvárosa. Igazán szép város ez a Bécs! Komolyan. Graffiti alig van, bár meglepődtem, hogy Bécsben legális, sőt, volt olyan, amikor maga a polgármester és társai kérvényezték, hogy graffitizzenek össze egy kopasz vonatot, hátha többenn fognak rajta utazni. Nem nagyon értem ezt a felfogást O.o Először átsuhanntunk a Schönnbrunniak téli rezidenciáján is, ami ugyan kisebb, de szebb szerintem. Ide nem mentünk be, csak kívülről néztük és mentünk át a kerten.














Tök szép volt~ Fehér hó mindenhol *-* Útközben elhaladtunk egy pillangóház mellett is. Nagyon sajnáltam, hogy nem volt benne a programban, mert az idegenvezető felcsigázta az érdeklődésemet felé. Ja, és Schönbrunnak van egy hatalmas állatkertje is, ahol pandák is vannak, amiket élőben még nem láttam : D Így kitaláltam, hogy ide még el kell jönnünk, a pillangóházba és az állatkertbe, de csak tavasszal, vagy nyáron xD Inkább izzadok mint a ló, de nem fázzak!!! Köhöm.. Tehát xD Ezután mire a Sissi múzeumba értünk, sétáltunk eleget a városban. Egyszer amikor fényképeztem, egyszer csak beugrott a gép elé egy fiatal srác xDDD Hát az poén volt, próbáltam kulturált turistának kinézni továbbra is, és nem vihorászni össze vissza xD Ami érdekesebbé teszi a sztorit, hogy nagyon jól nézett ki a srác :P Amikor megindult a csapatunk, egy darabig jött is "mellettem"tünk, és volt egy szemezés is. hehehe. Szimpi volt ezzel a beugrok a képbe dologgal, meg mondom, jóképű is volt és jólöltözött : D Utána eltűnt xD Folytatva a lényeget... A belvárosban kaptunk egy kis szabad programot, amit fényképezéssel töltöttem el. Láttam én két bohocot is lufikkal, no meg az elmaradhatatlan jelmezbe bújt, kifestett arcú "hősöket" xD Egyikkel le is fényképeszkedtem, először a fehér katonával akartam, végül odamentem Mozarthoz :D Bécsben nagyon híres Mozart, hiszen itt gyártják a híres Mozart golyót. A sor akkora volt a Mozart édességboltban, hogy nem értünk volna ki 20 perc alatt sem, amikor a találkozó lett volna, így nem tudunk venni csokikat :( Elindultunk tehát a múzeumba. A múzeum előtt megint állt egy figura, akivel poénom is van, meghát ahogy kinéz, így muszály betennem egy képet róla xD

 























Kicsit nagyobban tettem ki, nem tudom mennyire kivehető így is, hogy nincs feje az illetőnek, csak haja meg szemcsije xDDD Nagyon népszerű volt, főleg, mert állandóan hülyéskedett. Nekem még be is fülyült és mutogatta hogy milyen jó lábam van XD Így arc nélkül nem nehéz flörtölni meg fülyülni xD Kiröhögte mindenki magát és bementünk a múzeumba, ahol sejthetitek, hogy megintcsak bent nem lehetett fozótni. Szóval Sissi. Rengeteg báliruhája ki volt állítva. Istenem olyan gyönyörűek ezek a ruhák~ Hatalmas abroncsosak, nagy uszályokkal, gyöngyökkel, fűzővel~ Ilyen kell az esküvőmre! xD Az idegenvezető mesélte, hogy Gödöllőn a Sissi múzeumba már be is lehet öltözni ilyen ruhákba, és úgy sétálgathatsz a kastély egész területén. Olyan érzést keltve, mintha te magad is ott élnél, mint egy hercegnő. Szóval király, ha legközelebb Gödöllőre megyünk, ki kellene próbálni :D Voltunk már ott, de szerintem akkor még nem lehetett felöltözni, vagy nem emléxem. A múzeumban végre megkaptuk az audio guide-t. Aki nem tudná, az egy kis telefonszerű kütyü, amibe bele kell ütni az éppen abban járó szoba számát, és a narrátor elmondja, mit láthatunk ott, és elmeséli a történetét. Minden szobában kb. 1 perces beszédek vannak, vagy kevesebb.

Nos. Múzeum után indultunk azt hiszem az Adventi vásárba rögtön. Igen. Ez szabad program volt, tehát mindenki arra ment amerre akart, és a találka meg ha jól emlékszem 19:15-kor volt a városháza előtt. De volt több mint 2 óra még 19:15-ig. Addig irány a vásár : D Ekkor már jócskán sötét volt, így megcsodálhattuk a méltán híres bécsi fényeket. 
Megpróbálom összeszedni a kedvenc képeimet, amiket kommentálok is.














A városháza előtti adventi vásár <3 Meg millió meg egy ember!!! Ez a fenyőfa amúgy iszonyat magas volt és nagyon szép. Itt már úgy fáztam, mint a vadászkutya!














Hiába, egy fotóművész veszett el bennem xD A városháza~














Ez pedig megint csak a tömeg... És nincs kedvem több képet feltölteni xD Szóval rohaaaadt hideg volt, ekkor már szabályosan fájtak a lábaim, mert már csontig hatolt a hideg. Pedig volt alattam vastag harisnya is :S De gondolom azért volt mert átázott a csizmám.. Vettem egy nyalóka-almát :D Tudjátok mi az. Egy alma nyalókába mártva xD Jó vastagon. A hidegbe meg méginkább kőkemény volt. Gyorsan el is tettem, mert nehéz is volt, lerántotta a kezem is xD Utána még mindig volt rengeteg idő a találkáig, mi meg már majd meg fagytunk, így karöltve egy utitárssal, elindultunk keresni egy helyet ahová beülhetünk hárman. Találtunk is egy jó kis helyet, ahol tudunk pisilni is, meg enni is, mert nagyon éhesek voltunk így estére, ugyanis egész nap alig ettünk. Szerencsére ennyit még értek németül így, rendeltünk nutellás palacsintát anyuval *.* Utána meg kiderült, hogy a pincérünknek magyar volt a barátnője, és ezt így nagyon kevés magyarral és angollal magyarázta nekünk, de értettem xD Aranyos volt és vicces fazon :D Aznap vonzottam a jó pasikat. xD Először a kamera elé ugró srác, majd a fejnélküli báró, óh a rám mosolygó mentőst nem is említettem, végül ez a pincérfiú xD Szóval ez a mentős bent volt a belvárosban még :D Ilyen fasza kis járgányon közlekedett a társával piros egyenruhában, nagyon jól néztek ki. Én meg lefényképeztem őket. Közelebbit is akartam, ezért amikor mellém ért a srác a járművével, megállította azt, hogy nyugodtan lefotózzam, és még egy olyan mosolyt is vetett rám, amitől szó szerint elakadt a mondókám xD Jól nézett ki ez is. :D Ám de vissza xD Szóval miután megettük a palacsintánkat, a találkahelyre mentünk. Fagyoskodtunk ott legalább negyed órát, amikor váratlan dolog történt. Egyszer csak halljuk, hogy már messziről dudál egy kamion. Elég sűrűn. Ekkor még fel se tűnt semmi. De hírtelen mindenki a kereszteződés felé szaladt, és fotóztak. Akkor hívta fel anyu a figyelmem a közelgő piros kamionra, nagy Coca Cola felirattal, fénysorral, és mi több, a dudáló sofőr mellett ülő, integető Mikulással! :DDD Én is szaladtam fényképezni, hírtelen elmúlt a remegésem is xD Komolyan úgy képzeljétek el, mint a Coca Colás reklámban :D A Mikulás is kiköpött olyan volt. xD Azután szerencsénkre pont arra jött a kamion, amerre voltunk, így befordult, és jobb képeket is tudtam csinálni.














Itten van :D Nagyon jó volt, így a végére jó hangulatot csinált. :D Lassan ment és dudált, mint később kiderült csalogatta az embereket a Coca Colás sátrakhoz, amit mi már csak a buszból láttunk, hazafelé menet :( Vmi kóla party lehetett ott :D Szóval jó finálé volt.
Végre bezúdultunk a meleg buszba, és igyekeztünk kiolvadni. Fellélegeztünk. Oké, irány haza! Erre közli az idegenvezető, hogy hiányzik két hölgyike, akik éppen akkor telefonáltak, hogy eltévedtek....... >.< Tettünk vagy 5 kört mire meglettek, mondanom sem kell, hogy 100 évet öregedtem x'D Nyűgösen fáradtan nem volt éppen derítő, ahogy körözünk a városban, amikor már rég az autópályán kéne lenni... Főleg hogy így ugyebár így később is érünk haza, a tervezett hajnali 1 óránál. Ami jócskán később lett... Végül meglett a két csaj, mindenki úgy nézett rájuk mint a véres rongyra. Hátul a srácok jól ki is röhögték őket ^^" Vmelyik barom bekiabálta, hogy "vissza, vissza, tegyünk még pár kört, olyan jó itt körözni" vagy hasonlót xD Szóval végre elindultunk. Mikor kiértünk Bécsből, nemsokra rá már aludtam is. Mégiscsak korán, nagyon korán keltem és fárasztó volt a nap. Egy idő után mindig arra ébredtem, hogy fáj a nyakam. Nagyon elaludtam :S Hát eljött a hajnali 1 óra, de még mindig nem vagyunk otthon, holott az volt a tervezett időpont ^^ Már naaagyon nyűgös és fáradt voltam, amikor már közeledtünk. Amikor végre megérkeztünk, leszállva a buszról látjuk, hogy apu sehol... Erre pont akkor fordult be ő is, szívatott itt minket xD Hazaérve lemostam a sminkemet, gyors átöltöztem és már ugrottam is az ágyamba. Ekkor volt már vagy 4 óra, ha nem több.
Tehát ezzel zárnám is a bécsi beszámolót : ) Fináléként, a finálé közelebbről, hogy jól lássátok ti is a Télapót! : D



 



















Fú, másnap pont délbe keltem, és még akkor is nyúzottan :S Illetve nagyon gyorsan lemerült újra az elemem, még nem pihentem ki magam vasárnapra. Miután felébredtem, szinte készülődtem is, ugyanis mentünk Szegedre : D Ajándékvásárlás és fa vásárlás volt a terv. Olyan fél 2 felé indultunk el. Ekkor még nagyon vidámkodtam xD Először a Severbe mentünk, amit úgy szeretek *O* Öregem, vettem is magamnak 3 pulcsit xD Imádom a Sever választékát. Mindhárom kötött :3 És imádom a kötött dolgokat : D Jó sok pénz költöttünk el itt x'D Ezután mentünka Tescóba. Itt is had ne mondjam, még többet hagytunk ott x''D Bevásároltunk a konyhára is, meg ajándékok. Ekkor már éreztem, hogy hű, kezd fájni a fejem. Olyan 5 óra lehetett már, és igencsak gyorsan merültem xD Majd a Media Marktba mentünk, megvettük nekem az mp4 lejátszómat, amit Karira kértem : ) Ismét Lenco, és nagyon dizájnos. Érintőképernyős, és neon zöld csík fut végig a szélén, és halványan az érintős gombok is olyanok. Pinkben láttam meg először, és olyat is akartam, de utána az eladó mondta, hogy már csak ez a neon zöld van és világos kék. Akkor mondtam köszönöm szépen a zöld lesz. És végül lehet jobb is így, mert tényleg jól néz ki :D Így is mindenkinek pink van. Utána irány haza, és már senkinek sem volt kedve megállni fát venni, így azt kihagytuk. Eme favásár ma történt meg, nélkülem, úgyhogy még a fát se láttam, de beijesztgettek, hogy nem jó. Ennyit a nélkülem vásárlásról :S Éppen a multkor mesélte a kozmetikusom, hogy a férje tavaj olyan fát vett, hogy majdnem elsírta magát, így kétszer kellett fát venni. Lehet én is elsírom magam x''D De én már ilyen hidegben ki nem megyek.
Ma voltam manikűrösnél végre : D Elég régen voltam, mivel nyáron volt ez a német meg haosnló dolgok, ígyszerintem tavasz óta nincs már ^^ De végre újra a pályán vok :D Már a januári időpontom is megvan :3 És most egy konkrét ötlettel állítottam be, szóval mutattam a képet, hogy nekem ilyen kell. Ezt a képet Asuka mutatta, japán manikűr : D A manikűrösöm tisztára be is volt tojva, hogy ő még ilyet nem csinált. Pedig semmi extra ám. De a hópihe rajzolással feladtam a leckét. Fura, hogy még sose kérte erre senki :O A következő körmöm ennél is cifrább lesz, szóval felkötheti a gatyáját xD










Íme :3 És jobban sikerült mint vártam, tényleg olyan lett mint a képen, csak picit sötétebb a piros. Ilyen márványos az alapja, átmenetes~ Hópelyhek meg strasszok, szóval nem bonyolult xD Keressetek rá arra, hogy Tokyo Nail : D Nekem a cifra japán manikűrök jobban bejönnek, mint amit itthon legtöbbször látni lehet, sima csillámporos, stb. Szerintem pedig az én manikűrösömnek pont nem jön be a japán manikűr, de így járt xD Ha én olyat akarok olyat akarok :P Na ennyi igazából. Így is ezt csinálom fél 7 óta x''D Holnaptól sütkérezés, takarítás ezerrel. Ennyi~ Kifáradtam az írásban xD

UI: Boldog szülinapot Julcsi~~~





Majd ezt Szilveszterkor : D

Bye~
 

/Épp hallgatom: 4minute - December/

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása