Profil


Név: Umi
Valódi név: Alexa
Szülinap: április 19
Csillagjegy: Kos 
about:
全部私の夢のかけら~!♥ たった一つ変わらないもの、ずっと描いてた夢。♪
私は青空を見れのが好きだ。☆

TAGS

álom (24) anglia (5) arashi (3) bakaságok (10) bambuszliget (1) bnf (1) boa (8) christmas (3) cirkusz (1) con (3) dalszöveg (16) dorama (15) eladó (1) emi (4) fanfic (17) horoszkóp (3) hullócsillag (2) idézetek (2) inu (4) jin (1) kattun (7) kirándulás (1) koki (1) kumi (3) leila (13) miura (1) mozi (4) német (6) news (5) nyár (1) ősz (1) párizs (1) sellő (1) sennyo (12) sho (2) szülinap (11) tanabata (1) tánc (1) tél (1) toma (5) tüzijáték (2) umi (10) utazás (4) videók (11) yamapi (27) yukata (2) Összes

お客さんたち

free counters

七夕~星祭り

2011.07.10. 13:35 - Umi

Címkék: tanabata

Július 7.-én volt a Tanabata matsuri Japánban. Csillag-fesztiválnak is mondják. Mi is az a Tanabata:

A Tanabata (jelentése: "A hetedik estéje") japán csillag-fesztivál, amely a kínai Qixi ünnepből ered. Ekkor Orihime és Hikoboshi csillagok "találkozását" ünneplik a japánok. A legenda szerint a Tejút, az égboltot átszelő csillagfolyó elválasztja a szerelmeseket és csak egyetlen éjszaka találkozhatnak egy évben: a holdnaptár hetedik holdhónap hetedik napján.

Nagyon tetszik nekem ez a legenda, melyet elég részletesen kifejtettek Budapesten a Tanabata ünnepségeken. (júli. 7-8-9) Mi 8.-án voltunk Enikővel.
Mivel Orihime, másnéven a szövőlány, és Hikoboshi, másnéven a pásztorfiú, a szülők szerint nem illettek össze, ezért a szövőlány apja eltiltotta a lányt a pásztorfiútól, ám ekkor a lány zokogni kezdett, mikor az apa szíve nagyon picit meglágyult, és azt mondta: Jól van lányom, 1 évben egyszer találkozhatsz a szerelmeddel. Ez a nap 07.07, és ekkor tartják Japánban a Tanabata fesztivált, ami a szövőlány és a pásztorfiú szerelmét ünnepli, mikor ezen a napon végre egymásra lelhetnek. 
Ezen a napon úgy találkoztak, mivel a tejút elválasztja kettejüket, hogy madarak, a legenda szerint szarkák hidat emeltek a két szerelmesnek, és így tudnak találkozni.
Erről találtam is egy aranyos animációt.


















Tehát nagyjából ennyit kell tudni erről az ünnepségről. :)
Nos, mint említettem, Pesten is megtartották ezeket a napokat, és mi 8.án voltunk. Már régebben megbeszéltük Enikővel, hogy míg itthon van, találkozunk majd, és gondoltam akkor már intézzük úgy, hogy erre az eseményre essen a találka, és lesz egy közös program.
Nos, kicsit mindketten csalódtunk, mert ugye egy vásárcsarnokban volt az egész, és nagy volt a tömeg, ráadásul ugye olyanok is voltak, akik ugye nem azért jöttek, hogy ezen részt vegyenek, hanem csak vásárolgattak. Így nagyon zavaró volt a tömeg, és a hangzavar. Jobban meg kellett volna ezt szervezni, vagy nem tudom. Annyi pult sem volt, mint amire számítottam. Nem is vettem szinte semmit, csak a kedvenc szőlős Pokka üdítőmet, és egy hankachit, meg kis sakurás törölközőt. Vettünk papírt, amire a kívánságokat kell felírni, majd feltűzni valahová, de ez is elmaradt, mert most senki nem aggatott fel egy darab kívánságot sem. Így aztán meguntuk, és elmentünk kajálni egy kínaiba, és ott megírtuk a kívánságunkat. Én amikor hazaértem feltűztem azt egy fára. Nem tudom ott van e még xD Ez is a legendához tartozik. A japánok a fesztiválokon általában leírják kívánságaikat egy darab papírra, vagy fára, majd azokat feltűzdelik az arra kijelölt helyre. Általában minden szentély előtt vannak ilyen helyek, és ott meg is lehet venni hozzá a papírt, vagy egyebet. Sajnálom, hogy ott nem volt ilyen lehetőség, de a lényeg, hogy írtunk, és én fel is tűztem. Aztán hátha. :)
Szóval elég hamar meguntuk a csarnokot, így bóklászoltunk, kajáltunk, és beszélgettünk. Úgyhogy jól éreztük magunkat, bár ez a "ünnepség" egy nagy nulla volt.
Akkor most más.
Múlthéten szombaton megint voltunk kint Jugóban ismerősöknél, mivel ballagáskor nem tudtunk elmenni, így most pótoltuk. Éppen akkor volt Adán valami vásár, és voltunk valami falun is egy arató bálon. Ott nem sokat voltunk, inkább ezen a vásáron, ahol vettem is magamnak két kézzel készített fülbevalót, és 2 körömlakkot. xD Vettem egy fülbevalót Asukának is, remélem tetszeni fog majd neki ha elküldöm :) Utána elég rosszra fordult az idő, szélvihar és be is borult, még időben mentünk haza a fiúkkal, mert elkezdett esni.
Jajj, majd el felejtettem, a szülők és a gyerekek, azaz mi külön kocsival mentünk, és mi direkt lemaradtunk tőlük és másik úton mentünk a vásárba, mert a fiúk mutatni akartak valami durvát. Volt ott egy elhagyatott útszakasz, azon mentünk, és az út végén volt egy körforgalom. És akkor kezdődhetett a halál-kanyar, ugyanis vagy 50-el körözni kezdünk a körforgalomban, mi meg sikítottunk xD Tettünk pár kört, aztán nyugodtan észleltem, még életben vagyunk. xD Azt mondták ezt szokták csinálni, ha le akarják vezetni a feszkót. Végülis tetszett xD Utána mentünk mi is, és ott találkoztunk az ősökkel.
Aztán otthon meg filmeztünk az eső miatt, és megnéztük az Elhajlási engedélyt. Jó film :D A "kiviszem a szemetet" azóta is szójárás nálunk XD 
Na erről is kb. ennyit tudtam mondani.

Ja igen, pénteken megérkezett a cipőm amit külföldről rendeltünk. És nagy bánatomra nem jó :S Pedig az az én méretem, mégsem jó. Még inkább egy számmal nagyobbat is kértem, mivel 38-as cipőim is vannak, de inkább 39-est rendeltem, biztos jó legyen, de mégsem. Az ázsiai cipő az európainak biztos nem jó. Többet nem is rendelek az biztos. Az igaz, hogy a hossza jó, de egyszerűen annyira kicsi az a cipő nekem. De az is igaz, hogy kissé széles a lábfejem, és tényleg az ő keskeny pici lábukra van az csinálva. Úgyhogy megszívtam, de ha esetleg valakit érdekel, annak itt egy kép róla:














39-es, 5000-ért vettem, és mivel ugye rám nem jó, vadiúj, használatlan, nem is fogom, így 4000-ért odaadom.
Ha valakit érdekel írjon erre a címre: umi0419@citromail.hu

Jövőhéten pénteken végre jön a Harry Potter és a halál ereklyéi 7/2 premiere ^___^ Annyira várom már!!! Én megyek is már aznap, és ha mégsem jön majd velem bnőm, akkor megyek egyedül, de nekem látnom kell minél hamarabb, így aztán a bemutató napján le is támadom xD Egyenlőre még nem tudom hogy lesznek a vetítések, de remélem 11, dél, 1-2 óra fele is lesz. Ha csak du. 5-kor, akkor nem lesz hazafelé vonatom, úgyhogy remélem egész nap lesz.
Nagyon várom már ^o^

Nos ennyire futotta most tőlem.
Bye!
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása